Bezoek aan Erfgoedhuis ‘De Spikerhof’ is mogelijk op onderstaande data van 13:30 tot 16:00 uur:
Januari
zaterdag 16
26-11-2023
Boerenveiling, zaterdag 20 april

Zaterdag 20 april 2024, boerenveiling. Terrein open vanaf 9.30 uur, veilig start op 10.30 uur. Alleen contante betaling. Locatie: De Veurdeale, Veendijk 2 te Havelte.

Te veilen objecten:

• Kleinmeubelen
  • Curiosa
  • Gebruiksvoorwerpen
  • Serviesgoed
  • Kunst

13-02-2024
Beeldenbank online

We zijn verheugd te melden dat onze nieuwe beeldenbank nu online beschikbaar is. De beeldenbank bevat bijna 4000 foto’s van de voormalige gemeente Havelte, die een uniek inzicht geven in de rijke geschiedenis van onze regio.

U vindt de beeldenbank onder het menu-item 'collecties' in het navigatiemenu.

01-01-2024
Kalender 2024 gereed

De kalender voor 2024 is klaar en is voor iedereen verkrijgbaar bij de bestuursleden, bij de Fa. Bruggeman in Havelte en in de Spikerhof tijdens de openingstijden. Je kunt uiteraard ook een email sturen naar info@historischevereninghavelte.nl

• Prijs voor leden: 10,- euro
  • Prijs voor niet-leden: 12,50 euro

BESTEL SNEL want deze wil je niet missen!

Collecties

Beeldenbank Historische vereniging Havelte

De Historische Vereniging Havelte beschikt over een schat aan informatie over de geschiedenis van Havelte en omstreken. Veel van de informatie in onze collecties is in te zien op onze locatie 'De Spikerhof'. Wij zijn druk bezig om een deel van de collecties doorzoekbaar te maken op onze website, waardoor u gemakkelijk toegang heeft tot beschikbare informatie binnen onze vereniging. Verbind met het verleden van Havelte en duik in onze online archieven!

Onsen Spiker index

Het verenigingsblad Onsen Spiker verschijnt eens per kwartaal en staat elke keer weer vol met historische wetenswaardigheden en nieuws over de vereniging. U kunt de index gebruiken om eerder verschenen exemplaren te doorzoeken. Losse exemplaren zijn verkrijgbaar voor € 7,50 bij de vereniging.

Onsen Spiker Index

Beeldenbank

In samenwerking met het Drents Archief heeft de Historische Vereniging Havelte een beeldenbank ingericht. Hier zijn bijna 4.000 foto's te vinden van de voormalig gemeente Havelte en zijn buurtschappen.

Beeldenbank

Publicaties

Publicaties Historische vereniging Havelte
Tijdschriften
Boeken
Kalender

De Historische Vereniging Havelte geeft meerdere publicaties uit om de geschiedenis van de voormalige gemeente Havelte te bewaren en te delen, waaronder een kwartaalblad genaamd 'Onsen Spiker', diverse boeken over de geschiedenis van Havelte en een jaarlijkse nostalgische kalender met twaalf zorgvuldig geselecteerde foto's.