Bezoek aan Erfgoedhuis ‘De Spikerhof’ is mogelijk op onderstaande data van 13:30 tot 16:00 uur:
Januari
zaterdag 02
zaterdag 16

Boeken

In 1993 is door de 'Historische Vereniging Havelte e.o. 'het fotoboekje 'Havelte in oude ansichten deel 4' en in 2000 het boekje 'Wel en wee van een oude en nieuwe vaart' uitgegeven.

Daarnaast is de vereniging in het bezit gekomen van informatieve boeken, zoals '12.000 jaar in 12 km. Een archeologische wandeling in de gemeente Havelte', 'Van plaggehut tot bungalow', 'Havelte monumentaal' etc. Deze boeken zijn voor leden tegen een gereduceerde prijs verkrijgbaar. Alle boeken zijn, tijdens openingstijden, te verkrijgen bij het V.V.V. kantoor van Havelte en bij onze vereniging.

Boek: Havelte in oude ansichten deel 4

Bewoners en Huizen van...

De voormalig werkgroep KGB (Kadaster, Genealogie en Bevolking) van de Historische Vereniging Havelte en omstreken heeft met grote zorg vijf prachtige boeken samengesteld over Bewoners en Huizen van de verschillende dorpen en streken van de voormalige Gemeente Havelte. Het boek geeft aan wie de bewoners zijn (geweest) van de huizen en boerderijen. De boeken zijn voorzien van vele oude foto’s en gegevens gaan soms eeuwen terug. Inmiddels is er al een tweede druk van het boek Havelte en Eursinge.

Verschenen zijn:

Boek: Bewoners en Huizen van Havelte en Eursinge

Bewoners en Huizen van Havelte en Eursinge
Boek: Bewoners en Huizen van Uffelte

Bewoners en Huizen van Uffelte
Boek: Bewoners en Huizen van Wapserveen

Bewoners en Huizen van Wapserveen
Boek: Bewoners en Huizen van Darp, Havelterberg en Busselte

Bewoners en Huizen van Darp, Havelterberg en Busselte
Boek: Bewoners en Huizen van Veendijk, Nijentap en Paardeweide

Bewoners en Huizen van Veendijk, Nijentap en Paardeweide

De werkgroep KGB, die de boeken 'Bewoners en Huizen ...' met zoveel zorg en inspanning heeft weten samen te stellen, heeft bestaan uit de volgende werkgroepleden:

• Lense Lensen
  • Jan Lubberink
  • Gerbrandus Mulder
  • Jannes C. Schieving
  • Henk Tigelaar
  • Hendrik Tuin

Boeken inzien

Indien u belangstelling heeft kunt u de boeken inzien tijdens de openingstijden van De Spikerhof.

Meer informatie kunt u inwinnen via bestuurslid Jan Baaiman.

Contact opnemen

Aanschaffen

Een aantal boeken kan tijdens openingstijden worden aangeschaft bij het V.V.V. kantoor van Havelte of bij de vereniging zelf.

Voor leden zijn de boeken tegen een gereduceerde prijs verkrijgbaar.

Ook interessant

Naast boeken geeft de vereniging ook het kwartaal tijdschrift 'Onsen Spiker' en jaarlijks een kalender uit.

Tijdschriften     Kalenders